Kultúrsokk part II . azaz Isten hozott Malajziában :)

Kuala Lumpur

Már a bangkoki reptéren a kapunál rengeteg muszlim volt, úgy néztek rám, mint egy ufóra. Átöltöztem hosszú nadrágba mindenesetre.

Ahogy leszálttam itt már egy nagyon más világ fogadott. 🙂 Kuala Lumpur reptere hatalmas, csak az útlevél pecsétre kb. 40 percet kell sorba állni. Itt tényleg mindenféle formájú, színű és ruházatú ember  elegyedett.  A reklámokban is teljesen elfedett nők vannak. .

KL reptér

Végül 2 óra volt, mire kijutottam a reptérről, über a szállásig. A reptér egyébként 40km-re van a központtól. Meglepetés: mindenki tök jól beszél angolul.:)

KL nevét már minden multinál dolgozó jól ismeri, minden nagyobb cégnek van itt egy központja. Na meg tök vicces a neve is.:)

Az első szállásom egy indiai környék lehetett, indiai éttermek, árusok, baromi furán néztek rám. a szállásom csodás volt, egy indiai étterem volt a földszinten:) Első nap annyira fáradt voltam és sok volt az első benyomás, hogy már 7kor lefeküdtem és aludtam reggelig.

Másnap elindultam felfedezni. Egész KL tök jól bejárható tömegközlekedéssel, csomó metró, skytrain vonal van, kb. minden turista látványossághoz el lehet jutni valamelyikkel. Talán az első nagyváros Ázsiában Bangkok után, ahol ilyen tök jó modern a közlekedés. Mondanom sem kell, hogy az összes vonal, amivel mentem, tök modern, tiszta, légkondis, Vietnám és az eddigiek után nagy váltás.

This slideshow requires JavaScript.

A jegy egy kis zseton, amit ki és beszállásnál kell bedobálni a kapuknál. Tök egyszerű és nagyszerű.

Mindenhol imádom a megállók neveit:

Pudunál laktam 🙂

Pár perc alatt ott voltam a Petronas tornyoknál, nem nehéz megtalálni őket:)

This slideshow requires JavaScript.

Csomó kis inges irodista szaladgált arrafelé na meg persze millió turista próbálja belőni a tökéletes szelfit.

A tornyok mögött lévő KLCC park csodálatos. Nagyon tiszta, padok, vizesés, kis tó, játszótér, mindenféle furcsa növény. El tudnám képzelni, hogy ide jövök ki ebédelni a tornyokból. Itt főleg videókat csináltam, sajna nem tudom feltölteni :S

Össze vissza barangoltam a városban,végül kikötöttem a Central Marketnél, ami egy kb 200 éves piac. Tele kézműves boltokkal,ruhák, szappanok. Szerintem borzasztóan túl van árazva, ugyanúgy, ahogy a mellette lévő kis sétáló utca is.

A várost még nem annyira szoktam meg, furcsa keveredése az indiai, muszlim, kinai kultúrának és embereknek. Próbáltam minden nap eleget takaró ruhát felvenni a brutál meleg ellenére, mert már igy is bámulnak az emberek.

KL egyébként shopping paradise, rengeteg pláza van, de az utcán sétálva is csomó jó cuccot lehet venni. Én próbáltam visszafogni magam, de egy bőröndre szükségem lett, mivel annyi mindenfélét összeszedtem már útközben.

Találtam is egy tök jót, boldogan masiroztam haza vele. Majd otthon gondoltam kipróbálom. Arra nem nagyon figyeltem, amikor a kiscsávó magyarázta, hogy kell megváltoztatni a kódot, gondoltam magától értetődik.. Hát, sikerült úgy bezárnom a nyamvadt bőröndöt, hogy nem változtattam meg a kódot vagy nem jól. Igy kb 3 órát töltöttem azzal, hogy kinyissam, közben csomó youtube videót is megnéztem praktikákról. Volt pár idegösszeomlásom, végső elkeseredésemben lementem a szomszédos indiaiba enni, valami kis halfasirtgolyó szerű cucc volt, isteni volt. Már jól ismernek itt, mindennap legalább egyszer itt kajálok. Amikor ballagtam vissza már úgy voltam vele, hogy jó, ez kuka. DE. Aztán sikerült. Rohadék. Kinyitottam. 🙂 Kár lett volna érte,még pohártartója is van:

A hotelem amugy tök jó, reggel felhivnak a reciről, hogy kész a kaja, ingyen mosás, ilyenek. Ez Ázsiában ha hátizsákozol, mind luxusnak számit. 🙂

Az útikönyvem meg kb az összes online blog, amit olvastam Jalan Alort ajánlotta kajálásra. Ez egy utca végig kajáldákkal. Egyik este kimentem megnézni. Hát kaja rengeteg féle van. De annyira nem olcsó. Egy estét megér azért:)

This slideshow requires JavaScript.

Van csomó hely, ahol meggrilleznek neked, amit összeválogatsz, szeretem az ilyesmit:)

vagy például a csodálatos kókusz fagyi:

egy kis kukorica a tetejére?

Egyébként nem nagy szám, inkább turista csalogató. Maradok az indiainál 🙂

———————-

Batu Caves Temple

Minden magára valamit adó utazási iroda szervez túrákat Batu Caves-hez, jó sok dollárért. Tök fölösleges szerintem ilyenre befizetni, mert tömegközlekedéssel kényelmesen és olcsón ki lehet jutni és annyi időt maradsz ott amennyit akarsz.

Én a Komuter nevű vonattal mentem ki, ami kb az ingázókat hozza-viszi a központba. Az út fél óra volt kb, a jegy kb 400 Ft odavissza. Tök érdekes, hogy a vonaton és a peronon is van elkülönitett rész lányoknak. A pasik pár méterrel arrébb, a földön ülve várakoztak, ha máshol nem volt hely. Amikor én odamentem, 3 pasi ült ott csak, de amikor leültem, ők is  odébb álltak. 🙂

This slideshow requires JavaScript.

A vonaton is hangosan bemondják, hogy az xy kocsi lányoknak van, lécci ülj át máshova ha pasi vagy. És meglepő módon be is tartják. Érdekes.

Jah, a vonat természetesen makulátlan, tiszta, modern és légkondis. És pontosan a barlang mellett áll meg.

A templom egy hatalmas sziklafalba épült, pontosabban egy barlangba. A bejáratot Murugan, egy hindu isten őrzi, kb 40 m magas szobor. Mögötte pedig 272 lépcső vezet fel a barlangba.

DSC03135-minDSC03134-minDSC03141-min

Itt is fel kell öltözni, vállakat és térdeket eltakarni. Nem birtam ki röhögés  nélkül, amikor megláttam egy csajt bikini! felsőben! vonulni. OMG, idióta.

A 272 lépcső egyébként meglepően könnyen teljesithető, mert olyan szép látvány tárul eléd, hogy nem győzöl csodálkozni. Meg fotózni:)

This slideshow requires JavaScript.

Útközben már csomó kis majom felbukkant kaját kunyerálni. A barlang tényleg lélegzetelállitó, tök csendes, csak a kinai turistákat hallani. Nagyon magas sziklafalak körbe-körbe, mindenféle zöld növénnyel benőve, majmok lakóhelye. Nagyon szép.

Középen pedig a tipikus hindu templom, nagyon szines, diszes:

Nagyon tetszett.:) Angkor után a 2. kedvencem lett eddig.

This slideshow requires JavaScript.

Többféle barlang is van itt, lefelé menet megálltam a “Dark Cave’ nevűnél, ahol épp indult egy túra a barlangba. Mindenféle növény és állatvilág van odabent állitólag, kiváncsi voltam. A túra maga nem  volt drága , de amikor megláttam mik vannak odabent, nyomtam egy hátraarcot. Kb 10 féle denevér, pók, vipera… Azt hiszem tudok enélkül élni.. Brr…

mi ez??

Penang, George Town

Csomót vaciláltam, hogy hova menjek még Malajziában, mert túl sok mindenre nincs már idő. Végül Penang szigete mellett döntöttem, és milyen jól. 🙂

A reptéren egy muszlim kislány csekkolt be, nagyon mosolygott, már azt hittem valami gáz van. Megkérdezte egyedül utazom-e, mondtam igen, erre még nagyobb mosollyal mondta, hogy milyen jó nőket látni, akik egyedül utaznak. 🙂

A reptérről George Townba mentem, ami Penang fővárosa. Hát ez a hely CSODÁLATOS.

Kisváros, KL után már kellett egy kis nyugi, nyugodtan lehet sétálni az utcán, sőt elég hamar körbe lehet járni kb az egész várost. Van ingyen városnéző hop-on hop-off busz, meg a szokásos riksa:

A hostel stratégiailag megint tökéletes helyen van, a központ közepén kb. 4ágyas szobába foglaltam, de mivel az kellett egy csoportnak, átköltöztettek egy 2 ágyasba, ami egy éjszaka kivételével üres volt, igy volt egy privát szobám. Mázli 🙂

Az egyik tipikus helyi kaja, amit először megkóstoltam,  a laksa, ami egy  leves tésztával egy csipős-savanyú halszószban végül is. Érdekes, annyira nem volt az esetem:

A városban egyébként egymástól pár méterre van Chinatown majd az indiai negyed, tök jól összeolvad itt a 3 kultúra a muszlimokkal.

This slideshow requires JavaScript.

A házak szinesre vannak festve, nagyon jól néz ki. És úgy egyébként is,minden tök rendben van tartva, ázsiai viszonyokhoz képest persze:)

Az egész város tele van street arttal vagyis tök mókás falfestményekkel. Kisebb-nagyobb ember csoportok egyik kezükben a térképpel, másik kezükben kamerával vonulnak az utcákon és mint egy kincskeresésként próbálják megtalálni az összeset és ha találnak egyet, nagy röhögések közt rommá fotózzák. 😀

A szobatársamtól tudtam meg, hogy épp fesztivál van a városban, csomó féle program mindennap. Valamiért az utca, ahol lakom a központja mindennek. Igy minden este tök nagy tömeg, kézműves, designer cuccok, zenészek, dobosok meg mindenféle művész/hippi lélek tolongott.

Valószinű azért, mert Malajzia muszlim ország, de a pia , pl a sör iszonyat drága, egy kis doboz a leggagyibb sörből kb 700 Ft. Van viszont rengeteg, isteni indiai étterem, ahol a nem csipős is csip, mint az állat.

A sivatagi hőség ellenére jópárszor körbejártam a várost,  még ha csak egy kávéra akartam kiugrani, utána még órákig mászkáltam, annyi nézni/fotóznivaló van minden méteren. 🙂 GeorgeTown teljesen beszippant, amint kilépsz az utcára 🙂 Igazi multikulti.

Csomót vaciláltam, hogy átmenjek-e a közeli szigetre, Langkawira, de mivel közel egy hónapot leszek Indonéziában,szigeteken, úgy döntöttem kihagyom. De azért a szomszédos strandra elmentem.

Az egyik délutáni  csavargás során tök véletlenül kikötöttem a buszmegállóban, ahol a beachre tartó busz épp indult. Igy felugrottam. 🙂  Batu Ferringhi a legközelebbi beach, amit mindenki ajánl. A buszút kb egy óra és 150 Ft. És konkrétan bárhol letesz a busz, ahol csak jelzel. Tényleg, a legkisebb bokorban is.

Odafelé menet egy pakisztáni nő ült mellettem, a családjával utazik. Tipikus idegesitő turista, aki addig bámul, amig Te nem érzed rosszul magad. Majd nem birja megállni, hogy meg ne szólitson és elkezdjen csevegni. Miközben beszélgettünk, közben forditotta a mögötte ülő férjének amit mondtam..?! amikor megtudta, hogy egyedül utazom, kb infarktust kapott, szerinte ez őrülten nehéz lehet. Oh boy… alig vártam, hogy leszálljak de tényleg. Végül egy random helyen megnyomtam a menekülést jelentő leszállás jelzőt és minden jót kivánva leugrottam a buszról.

Batu Ferringhi muszlim város, csomó mecset volt, ahol a hangszórókon épp ment a mise vagy bárhogy is hivják. A part szép, fehér homok, parasailing, banánozás, mindenféle vizi móka. Az egyetlen baj, hogy muszlim strand.. Ami azt jelenti, hogy a nők talpig fel vannak öltözve. A szerencsésebbek csak ruhában és hijabban, de sokan teljes burkában. A 35 fokban. A parton. Miközben a férjük, pasijuk, akárkijük fürdőgatyában pancsol. Tök fair de tényleg. Sajnáltam őket.

IMG_20170730_170724DSC03459-minDSC03457-min

Kicsit furán éreztem volna magam bikiniben, igy ruhában maradtam. Végigsétáltam a parton, minden méteren megállitott valaki, hogy akarok-e banánozni, jetskizni, bármizni. És, hogy egyedül vagyok-e. Talán ennyiszer még nem hazudtam azt, hogy a férjem a hotelben van, mint itt. Ijesztő egy népség.

Végül beültem egy sörre egy helyen a parton, valószinűleg életem legdrágább sörére, de annyira kellett pisilni…

A bártender odajött csevegni. Mexikói-arab. Tipikusan úgy nézett ki, mint aki bármelyik percben felrobbantja magát.. elnézést a sztereotipiáért.. Meghivott az esti sütögetésre a bárban, mindenképp maradjak. Ok mondtam, csak előbb lecsekkolom a night marketet. Alig vártam, hogy elhúzzak onnan.

A market tök gagyi, mindenhol fake cuccok, semmi handmade vagy eredetiség. Viszont megtaláltam a legjobb palacsintát, amit eddig Ázsiában ettem. Meleg, ropogós, banán-nutella kombó 🙂

Ez a hely tipikusan turistás, semmi extra. Felugrottam a buszra, majd vissza Georgetownba.

A hostelem jó volt és olcsó, de a tulaj valamiért nem volt szimpi. Igy átcuccoltam Love Lane-re, ami a pub street itt. A hostel hatalmas épület, nem tudom mi lehetett korábban, lehet valami gyár vagy raktár. Az ágyam akkora volt, hogy egy 4 fős család kényelmesen elfért volna mellettem, a bemászáshoz pedig egy dobbantó lett volna ideális 😀

Love Lane-en amugy nem volt óriási party egyik este sem, inkább csak a hostelekben iszogattak az emberek.

Annyi indiai kaját eszem, már kezdek indiai asszonyság alakúra hizni. 😀 De ez a legkézefekvőbb, egyszerűbb és legolcsóbb megoldás. 🙂 És legfincsibb is:)

Mint már annyiszor az út során, ismét újraterveztem kicsit a fennmaradó időt. Vagy nagyon.:) Úgy döntöttem, leröviditem Ázsiát és augusztus végén hazamegyek. Majd egy hét pihi után meglátogatom Bryant, New Yorkban. Vagyis New Yerseyben. Krumpli burgonya. Úgyhogy, egy hónap America mielőtt végleg visszatérek a normál kerékvágásba! Mikor ezt irom, már megvan a repjegyem és a beutazási engedélyem is. 🙂 Jupiiii! Ez lett volna, kb az utolsó dolog, amire gondoltam volna, amikor elindultam erre az útra, hogy szeptembert Amerikában töltöm. De ez a legjobb az egészben, hogy nincs semmi kőbe vésve, csak sodródsz az eseményekkel. 🙂

Vicces amúgy, hogy az Indonéziából hazafelé szóló jegyem sokkal drágább volt, mint az oda-vissza jegy USA-ba. Augusztus 28-án érkezem haza! 🙂

De még 3 hét Ázsia.:) Mivel még 2 országot látni akartam, Malajziára több időm nem volt sajna. Pedig az eredeti terv szerint majdnem körbementem volna. Legközelebb.:)

Penang csodálatos hely, már pont megszoktam, hogy legalább 3 féle kultúra él itt egymás mellett, hogy mindennap ötször hallom a muszlim imádkozást a hangszórókból, a füstölők illatát, az indiai kaját, a rengeteg csodajó kézműves cuccot, a szines házakat…

Néhány kedvenc kép az utcákról:

This slideshow requires JavaScript.

Holnap Szingapúrba repülök, a világ legdrágább országába. Állitólag. Let’s see! 🙂