Ősz Ázsiában júliusban – Da Lat

Da Lat

Egyre magasabbra kapaszkodtunk a kis buszunkkal, egyszer csak lekapcsolták a légkondit is a buszban, nem igazán volt már rá szükség.. Itt már nem pálmafák meg rizsföldek  vannak, hanem másféle hegyvidékies fák, meg egy egész völgynyi melegház. Eperrel meg mindenféle otthoni zöldséggel. 🙂

This slideshow requires JavaScript.

Kiszálltunk a buszból, az első benyomás: itt hűvös van! Kb 18-20 fok volt. (akkor még egész jó idő volt, ezért csak hűvös, később átváltozott rohadt hidegre..)

A helyiek télikabátban és többnyire papucsban nyomulnak (később megértettem miért), a backpackerek meg rövid gatyában fagyoskodnak. A város kinézete tökre nem ázsiai, inkább olyan volt, mintha egy európai kisebb városban lennék. 🙂

DSC02812-minDSC02815-minDSC02826-min

Csomó kis hipster kávézó is van, a sok lokál mellett:

A night market itt óriási, és a legviccesebb, hogy téli kabátot, sapkát, kesztyűt, kötött cuccokat árulnak és persze mindenféle kaját tonna számra. B próbált meleg pulcsit venni, de az (ázsiai) xxxxl-es is kicsi volt rá, az eladók csak röhögtek. 😛

————————————-

Crazy House

Egy fél órás sétatávolságra volt Crazy House, ami egy múzeum és hotel egyben. Kicsit Barcelonára emlékeztetett. Nagyon furcsa, össze-vissza, színes, görbe falak, tekergőző kis folyosók, lépcsők. Körbe lehet járni teljesen, sőt még különböző állatok ihlette szobát, lakosztályt is lehet bérelni. Nagyon tetszett! Még úgy is, hogy közben persze esett az eső:)

This slideshow requires JavaScript.

Ahogy teltek a napok lassan hozzászoktunk a hideghez (B kifejezetten élvezte..) és ahhoz, hogy mindennap (egész nap) esik.

————————————————————-

Kopi Luwak

Da Lat többek között a tea és kávé ültetvényekről is hires, mindkettőt mindenképp látni akartam. Motort béreltünk és esőkabáttal felszerelkezve elindultunk. Kb fél órára volt egy kávé ültetvény, ahol tök véletlenül a világ legdrágább kávéja, a Kopi Luwak készült. Amiről már a Bakancslistából is tudjuk, hogy egy nagyobb macskaszerű állat kakijából készül.:D

Amikor megérkeztünk a kislány rögtön tök kedvesen fogadott minket, mondta, hogy ha akarjuk körbevezet. Hát persze. Közben kiszúrtuk a pulton, kis ketrecekben szunyókáló weasel-t, kis macska-menyét szerű állatkát.

DSC02951-minDSC02953-minDSC02961-min

A kávé szezon áll. január környékén van, igy mi csak a zöld bogyókat láttuk a kávé növényen.

A menyétek egy kis házban, ketrecekben laktak, aludtak délután lévén. Éjszakai állatok. Állítólag banánt, csirkehúslevest és kávét esznek, ők választják ki, hogy mit szeretnének. Mondta a lány, hogy nem nagyon lehet őket egy ketrecbe tenni, mert agresszívak és kinyírják egymást.

DSC02957-minDSC02955-minDSC02956-min

Szóval a kávé úgy lesz, hogy ezek a kis jószágok kiválogatják a legjobb kávé szemeket, megeszik és egy az egyben kikakilják. Ezt összegyűjtik a dolgozók:

ez a kaka
ez pedig a már kész kávé

Kb 6 hónapig szárítják még ezután, majd megpörkölik. Igy lesz a Kopi Luwak.

Ha már ott jártunk, persze kíváncsiak voltunk, mitől olyan nagy szám, igy kértük a kislányt főzzön nekünk egy adagot. Miután megsimiztük a legkisebb weasel baby-t is, leültünk és megkóstoltuk a hires kaksi kávét.

Az elkészítés nekem jobban tetszett, mint maga a kávé:

ebben főzte meg a ledarált kávét, amit melegen minden nélkül kell inni. Én nem vagyok nagy kávé fanatikus de tényleg semmi extra, átlagos kávé izű.

Mindenesetre az élmény maga tökre megérte, ezt is ki lehet húzni a listáról:)

——————————————————

Tea ültetvény

Miután B vett egy adag kaksi kávét, tovább indultunk a kb. 3/4 órára lévő teafarmra.

Közben esett persze, annyira fáztunk a motoron, hogy meg kellett állni még egy réteg esőkabit venni.

Még a világ legszarabb időjárása ellenére is ez volt a kedvenc utam Dalatban. Olyan szép helyeken mentünk, hjaj:

DSC02981-minDSC02982-minDSC02984-min

Mire megérkeztünk, tök jól eláztunk és szétfagytunk, igy az első dolog egy forró tea volt:) Én zöldet kértem, B oolongot. Az övé finomabb volt.

Miután kiolvadtunk lementünk megcsodálni a helyet. Tényleg csodálatos volt, dimbes-dombos, mindenhol amig a szem ellát tea, tea és tea. Nagyon élénk zöld, megkóstoltam, sima levél íze van 😀  Ez volt az egyik kedvenc élményem az egész út során 🙂

This slideshow requires JavaScript.

Feltankoltunk teával majd hazaindultunk a monszunban. A városba érve egy forró leves, majd forró zuhany. És megértettem, miért hordanak téli kabátot és miért árultak kesztyűt a vásárban .. 🙂

Da Lat tök jó hely amúgy, de megnézném száraz időben. Itt már inkább keresztények az emberek, mindenhol JézusMária szobrok vannak.

———————

Reptér

Másnap szokás szerint vihar volt itt is és Ho Chi Minhben is, igy a repcsink késve indult 10kor. Mi mást lehet csinálni, mint kimaxolni a reptér adta lehetőségeket, úgy mint masszázs szék, ami inkább kínzókamra:

és rengeteg sört inni. Két féle ember van, az egyik ismeri a határait, a másik pedig seggrészegre issza magát és leégeti az utastársát az egész reptér és a repülő személyzete előtt… Ugye B? 😛

trying to ignore you….

————————————–

Ho Chi Minh City

Végül éjfélre megérkeztünk Saigonba, a szállásunk nem jelzett vissza mire odaértünk, igy a reptéren gyorsan foglaltunk egy szobát. Szerencsénkre és sajnos ázsiai szokás szerint, az éjszakai recepciós a pult mögött aludt a földön, igy mikor odaértünk 1 körül, felengedett minket a szobába. Kb 10 perc múlva már az igazak álmát aludtam.:)

Folyt. köv Ho Chi Minben..