Full Moon Festival – Hoi An

3 óra busszal, mi mással, mint az alvós busszal. Ezúttal a fenti hármast csíptük el, tűrhető volt vagy már belejöttem.

Az első szállásunk kb negyed órára volt a központtól, vagyis az óvárostól. B-nek valami baja volt, igy egyedül indultam el körülnézni. Az óváros nagyon-nagyon cuki, mindenhol lampionok voltak fellógatva a kis utcácskákban. Rengeteg szabó van, akik méretre készítenek neked ruhát 1 nap alatt. Majdnem elcsábultam… Rengeteg templom és handmade bolt van mindenfelé. A folyón hajók mindenfelé és már árulták a kislámpásokat a full moon fesztiválra. Nagyon cuki hely:)

This slideshow requires JavaScript.

Elindultam hazafelé de persze leszakadt az ég, a telefonom majdnem lemerült és a map a telómon nem igazán segített hazajutni, mindig elvitt jómesszire a háztól. Igy kb 20 percig kóvályogtam a szakadó esőben, szerencsére a helyiek nagyon segítőkészek, még ha angolul nem is tudtak, azért elmutogatták merre.:)

Másnap megint költöznünk kellett, szerencsére, kb az egyik legjobb szobába, amit itt láttam 🙂 A tulaj, egy nő, tök jófej. Egyik reggel épp reggeliztünk 4 másik ottlakóval, amikor bejött a konyhába valamit kérdezni a kínai lánytól. Közben teljesen természetesen a kb 5-6 éves kisfia a mellén lógott, vagyis a kiscsávó mellette ált a földön a saját lábán de közben szopizott. Az anyja pedig a lehető legtermészetesebben csevegett velünk mindeközben. Amikor kiment Bryannel csak pislogtunk egymásra: ” Izé. Most tényleg szoptatta azt a gyereket?” “Igen”. Majd folytattuk a reggelit. 😀

Full Moon Festival

Minden hónapban teliholdkor rendezik meg, ilyenkor kis papír lámpásokat benne mécsessel úsztatnak a folyón az emberek. Szerencsét hoz állítólag. Kis hajóval is lehet tenni egy kört a folyón és onnan beengedni a kis lampionodat de annyian voltak, hogy mi csak a partról eresztettük útnak. Természetesen az enyém kb 3 perc múlva karambolozott egy csomó másikkal és lángra kapott. 😀 Nem baj, én igy is elkönyveltem a jó szerencsémet 🙂 Még a hömpölygő tömeg ellenére is nagyon nagyon szép volt.:)

IMG_20170707_204059-minIMG_20170707_204048-minIMG_20170707_204014-min

This slideshow requires JavaScript.

A kis folyó másik oldala a buli negyed, vagyis bárok egész sora. Mindenhol free welcome drink van, vagy valami ingyen, pl vízipipa, vagy akciós koktélok. Kipróbáltuk pár helyen a welcome drinket. Szerencsére Despacito is megy mindenhol, igy az ekkor már egészen akkut függőségünket is kielégítettük. 😀

Néhány koktél után nem esett annyira jól hazasétálni, bringával kellett volna jönni. Az időt lerövidítendő power walking illetve laza kocogás volt a hazaút. Nagyon röhögtünk. 😀

A városban az egyik kedvenc helyünk egy nagyon picike kis hely volt, ahol a egy nagyon fincsi teát lehetett kapni. Mot’s tea. Valami drog is lehetett benne, mert B teljesen rákapott. Még sör helyett is ezt akart inni. 😮 Nem csak a tea, hanem a kaja is tök jó volt,  csak 5 féle étel van, mind vietnámi specialitás, az utolsó este végig ettük az étlapot:)

A városban rengeteg templom és múzeum van, egy 5-ös jeggyel végig lehet sétálni. Sokat elmond rólunk, hogy 3 jegy még mindig nálam van… 😀

This slideshow requires JavaScript.

Hoi An alkalmas terep bringázásra, a szállásunkhoz ingyen bringa bérlés is járt, úgyhogy nem volt mit tenni:) Elbringáztunk a tengerpartra. A part nagyon szép, de a víz ismét nagyon sekély.

IMG_20170708_140304-minIMG_20170708_140309-min

Visszafelé a folyóparton jöttünk, láttunk csomó kis kerek halászhajót, rizsföldeket, ahol épp arattak, lusta vízi bölényt és teheneket. Megálltam fotózni, mire a rizsföld tulaja gyorsan odajött hozzám, picit tudott angolul, megmutatta a birodalmát, mondta csináljak fotót. Jó,jó, csinálom már:

DSC02717-minDSC02716-minDSC02715-minDSC02713-minDSC02708-min

A közlekedés Vietnámban kívülről nézve teljesen kaotikus. DE, igy hogy benne voltunk, azt hittem rájöttem, mi folyik itt. Igazából mindenki megy amerre akar, csomószor mi is a rossz oldalon, menetiránnyal szemben bringáztunk, de valahogy kikerüljük egymást. Csak menni kell határozottan. Igazából igy már annyira nem para. Itt. De mondjuk Ho Chi Minhben nem bringáznék…

Hoi An volt a kedvencem, annyira cuki kis hely, a táskám legféltettebb kincse a két kis lámpás amit beszereztem. 🙂

DSC02685-minDSC02681-minDSC02656-min

—————

Da Nang

Másnap grabbel átjöttünk a szomszéd tengerparti városba, Da Nangra. Ezt kicsit elrontottuk, mert másnapra foglaltunk jegyet Nha Thrangra, igy csak egy napunk volt itt. Hiba volt, Da Nang baromi jó helynek tűnt.

Motort béreltünk és elindultunk körbenézni. A part is csodaszép, van egy nagy Lady Buddha szobor a hegyen, pagoda, miegymás. A legjobb dolog volt a parton motorozni:)

This slideshow requires JavaScript.

Este minden hidat kivilágítanak, van egy sárkányos is, mindenféle színben világit, hétvégente állítólag tüzet és vizet fúj.:)

A part mellett van valami nagy vidámpark szerűség, van London Eye, az utak kivilágítva. Jól néz ki:) Még egyszer lehet visszatérek. ..

Nha Thrang

45 perces repülőút vezet Nha Thrangra. Szállásunk nem volt érkezéskor, igy a reptéren foglaltunk gyorsan egy apartmant. A lakás kb pont a tengerparton volt, egy orosz nő adta ki. Mint később kiderült Nha Thrang lakosságának jelentős része orosz, csomó orosz bolt meg utazási iroda is van, minden vietnámi, angol és orosz nyelven is ki van írva.

Tök jó volt végre olyan helyen lakni, ahol egy szobánál több helyiség is van. ÉS volt saját mosógépünk! 🙂

egy kis luxus – amikor magadra mosol, otthon. 🙂

Megtaláltuk a helyi piacot is, ami nevetségesen olcsó volt. Kb egy hűtőnyi cuccot vettünk fillérekért.

IMG_20170711_154050-minIMG_20170711_154322-min

Itt találtam meg az eddigi kedvenc trópusi gyümölcsömet, a passion fruit névre hallgató csodát. Ilyet akarok otthonra egy egész fák vagy bokrot!

és a legfinomabb kávé a világon, kókusz fagyival alul-fölül 🙂

és ilyen amikor esik:

Ez a város volt a legkevésbé kedvencem Vietnámban de míg itt voltunk, 2 jó hírt is kaptam otthonról, úgyhogy mindig is mosolyogva fogok visszaemlékezni rá. Az egyik, hogy Evi barátnőm már a 2. fiút várja. 🙂 A másik, hogy találtam albit. Amikor eljöttem fel kellett mondanom az albimat, pedig az a környék stratégiailag a legjobb helyen volt a városban. Erre ugyanabban az utcában megüresedet egy kecó fele annyiért:) Nóri, örökké hálás leszek! Igy már van hova hazamennem legalább. YAY!

Nha Thrang nagyon olcsó város, ami fura, mert rengeteg az orosz, pont az ellenkezőjét várnám. A part nagyon szép, a helyiek már reggel 6-kor kint tornáznak, úsznak, kocognak, a kis kondigépeken nyomulnak vagy csak nyújtózkodnak.  Valószínű ezért meg a sok seafoodnak köszönhetően élnek 200 évig.:)

Következő állomás Da Lat, alvós busszal..